سئو تکنیکال در سایت های چندزبانه میتونه مثل یه چاقوی دولبه عمل کنه! هم میتونه به خوبی بیاره بالا و هم میتونه به خوبی سایت رو زمین بزنه! در این مقاله میخوام 4 تا ترفند ناب رو بهتون بگم که کارساز هست. پس در ادامه این مقاله از آموزش سئو داخلی با در سایت شخصی جلال ترابی همراه باشین.

وبسایت‌های چندزبانه، محتوا رو به چند زبان گسترش میدن و به مخاطبان امکان این رو میدن تا به اطلاعات مورد نظرشون به زبان دلخواهشون دسترسی پیدا کنن. از طرف دیگه، به کسب و کارها کمک میکنن تا حداکثر بازدهی و تعامل با مخاطبان جهانی  و سایر زبان ها رو داشته باشن.

با اجرای بهترین روش‌های بهینه‌سازی فنی یا همون سئو تکنیکال (Technical SEO)، اینجور کسب و کارها میتونن گزینه های خوبی رو به دست بیارن... در این آموزش سئو همراه باشین.

مثلابهینه‌سازی استراتژیک عناصر فنی مختلف میتونه به سایت های چندزبانه کمک کنه تا درخواست‌های خاص به زبان مورد نظر رو به طور موثری ثبت کنن و از لحاظ دیداری و رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود خوبی داشته باشن.

چالش های رایج تکنیکالی در سئو سایت های چندزبانه

4 گزینه ای که در ادامه گفته میشه میتونه کمک خوبی به رشد سایت های چندزبانه بکنه و در عمل افزایش ترافیک سایت رو به همراه داشته باشه. وقتی صحبت از سایت های چندزبانه میشه عموما خبرگزاری های چندملیتی یا سایت های مجله اینترنتی با چند زبان به یادمون میاد. اما این دو دسته تنها سایت های هدف نبوده و سایت های شرکتی چندزبانه هم میتونن در این دسته قرار بگیرن.

اما چالش‌های مختلفی ممکنه بر عملکرد وبسایت‌های چندزبانه تأثیر بذاره که در ادامه براتون بیشتر در اینباره میگم:

نبود یک ساختار قوی برای آدرس‌ها (URL)

آدرس‌ها به مخاطبان این امکان رو میده که بین نسخه‌های مختلف زبانی وبسایت چندزبانه جابجا بشن و تجربه کاربری رو بهبود ببخشن. علاوه براین وقتی کاربران داخل سایت شروع به گشت و گذار میکنن عملا به گوگل درباره ساختار آدرس ها میگن و به موتور جستجو کمک میکنن تا خزش بهتری روی صفحات داشته باشه.

پس یکی از دلایل عدم سئوی مناسب سایت های چندزبانه میتونه عدم وجود آدرس‌های با ساختار خوب باشه که این امر میتونه به تجربه کاربری منفی هم منجر شده و ایندکس نادرستی از سایت رو در گوگل شاهد باشیم. در این حالت میتونیم از دو ساختار استفاده کنیم:

  1. زیرپوشه (Subfolder): مثلا domain.com/en یک آدرس زیر پوشه به حساب میاد. آدرس های زیرپوشه عموما از قدرت دامنه اصلی خودشون استفاده میکنن.
  2. سابدامین (Subdomain): مثلا en.domain.com یک آدرس سادامین به حساب میاد و عموما آدرس های سابدامین یک آدرس دامنه جداگونه برای گوگل به حساب میان.

بهترین حالت برای سایت های چند زبانه: استفاده از سابدامین برای هرزبان هست که به طور مستقل و بدون تداخل در برنامه لینکسازی داخلی و لینکسازی خارجی بتوان روی هرزبان کار کرد.

ادامه مطلب را در سایت جلال ترابی با عنوان سئو تکنیکال سایت های چندزبانه مطالعه کنین